Odpowiedzi

2010-03-23T22:20:52+01:00
A= x+2
b= x+4
h=x

Pole 1/2(a+b)*h

Pole 1/2(x+2+x+4)*x=40

1/2(2x+6)*x=40 /*2
2x^2+6x=80

Dalej nie umiem

4 2 4
2010-03-23T22:35:57+01:00
Wysokość h
krótsza podstawa a=h+2
dłuższa podstawa b=h+4
Ramię c=?
P=1/2(a+b)*h
P=40 cm

40=1/2(h+2+h+4)*h *2( obie str. mnozymy przez 2)
80=(2h+6)*h
2h^2+6h-80=0
delta=b^2-4ac
delta=6^2-4*2*-80
delta=36+640
delta=676
x1=(-b-pierw. zdelta)/2a=(-6-26)/2*2=-32/4=-8 nie spełnia x>0
x2=(-b+pierw. z delta)/2a=(-6+26)/2*2=20/4=5

wysokość h=5cm
krótsza podstawa a=h+2=5+2=7cm
dłuższ ca podstawa b=h+4=5+4=9 cm
ramięc=?

Ramię obliczymy z twierdzenia Pitagorasa gdzie przyprostokątna to wysokość h i odcinek na dłuższej podstawie odcięty przez wysokość e, który jest różnicą długości dwóch podstaw, a przeciwprostokątną szukane ramię c.

e=b-a=9-7=2cm
c^2=h^2+e^2
c^2=5^2+2^2
c^2=25+4
c2=29
c=pierwiastek z 29
Obw.=a+b+h+c
Obw.=7+9+5+pierwiastek z 29
Obw.=21+pierwiastek z 29
Obw.=21+5,38=26,38 cm
Pozdrawiam:)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T22:37:18+01:00
Tak jak kolezanka wyżej napisała, pozwolisz że przekopiuje:
a= x+2
b= x+4
h=x

Pole 1/2(a+b)*h

Pole 1/2(x+2+x+4)*x=40

1/2(2x+6)*x=40 /*2
2x^2+6x=80
-----------------
2x^2+6x-80=0 /2
x^2+3x-40=0

pierwiastek z Δ=13

x₁= - 8
x₂= 5

odrzucamy wartośc ujemną, bo bok nie może mieć takiej.

czyli X=5

z tego wynika ze:
a=7
b=9
h=5

Do obliczenia zostaje nam jeszcze jeden bok, obliczymy go z twierdzenia pitagorasa, tworząc trójkąt prostokątny w trapezie bokach 2 i 5 (narysuj sobie trapez to zobaczysz skąð się to wzięzło)

2²+5²=c²
c= √29

czyli obwód = 21+√29
3 5 3