Odpowiedzi

2009-10-28T20:38:56+01:00
Okrągly stół ma obwód 3,77m. Oblicz szerokosc materialu,z którego mozna wykroic na ten stół serwetke zwisajaca poza jego brzegi na dlugosc 30 cm


obwód = 2πr=3,77 => r = 3,77/2π= 3,77/6,28 = 0,6m

Serwetka wystaje 30 cm z każdej strony, więc jej szerokość powinna być o 60 cm większa od średnicy

S=2*r +60 = 120 +60 = 180 cm = 1,8 m


Pomogłem? Podziękuj
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T20:52:29+01:00
Wzór na obw. koła - l=2πr
L=3.77 r=?

3.77=2πr
-2πr=3.77
2πr=3.77 /-1
r=3.77÷2π
r=3.77÷6.28
r=0.60... (w okresie)

Szerokość obrusu
2×r+2×30=
2×60+2×30=
120+60=
180
Proszę !