Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T22:53:47+01:00
Dane
a=1,5m
c=2,5m
Szukane:
W jakiej odległości od drabinki ustawionej pod kątem prostym do terenu znajduje się koniec ślizgu, jeżeli drabinka ma wysokość 1,5m?
Rozwiązanie:
b²=c²-a²
b²=2,5²-1,5²
b²=6,25-2,25
b²=4
b=2
Odp:Od drabinki ustawionej pod kątem prostym do terenu znajduje się koniec ślizgu, jeżeli drabinka ma wysokość 1,5mw wynosi odległości 2 m
1 5 1
2010-03-23T22:59:01+01:00
X - odległość drabinki
x² = (2,5m)² - (1,5)²
x² = 6,25m² - 2,25m²
x² = 4m²
x = √4m² = 2m
Z twierdzenia Pitagorasa

Na pewno ma wyjść 4m?? Bo trzeba jeszcze wyciągnąć z tego pierwiastek i wg. mnie wychodzi 2m, ale mogę sie mylić:)))
1 5 1