Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka, a ile Jacek??

pomóżcie pliss ( potrzebne na teraz)
bardzo prosze

3

Odpowiedzi

2010-03-23T22:57:38+01:00
J=3a
j-15=a+15

3a-15=a+15
2a=30
a=15
j=45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-23T23:00:03+01:00
X -ilość kasztanów Agnieszki
3x - ilość kasztanów Jacka
3x-15 - ilość kasztanów po oddaniu Jacka
x + 15 - ilość kasztanów po oddaniu Agnieszka
3x-5 =x+15
3x-x=15+15
2x=30 \:2
x=15

3*5=45

Odpowiedź: Jacek ma 45 kasztanów ,a Agnieszka ma 15 kasztanów.
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-23T23:17:50+01:00
X - ilość kasztanów uzbieranych przez Agnieszkę
3x - ilość kasztanów uzbieranych przez Jacka

3x - 15 = x + 15
3x - x = 15 + 15
2x = 30 /:2
x = 15

Agnieszka na x = 15 kasztanów, a Jacek ma 3x = 3*15 = 45 kasztanów