Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T20:43:52+01:00
Kifoza:(kręgosłup wygięty do tyłu)
piersiowa – kształtuje się w życiu płodowym, a zostaje ustalona do 6–7 roku życia. Powinna mieć 20–40 stopni. Poniżej i powyżej tych wartości jest patologią.
krzyżowa – kształtuje się w życiu płodowym. Odcinek krzyżowy wygięty jest ku tyłowi.
lordoza: (kręgosłup wygięty do przodu)
szyjna – kształtuje się po sześciu tygodniach gdy dziecko unosi główkę i do 6–7 roku życia zostaje ustalona. Powinna mieć 20–40 stopni
lędźwiowa – kształtuje się w drugim roku życia gdy dziecko zaczyna chodzić, a zostaje ustalona dopiero w okresie dojrzewania płciowego. Powinna mieć 30–50 stopni.

Przyczyny:
- Plecak
Istotną przyczyną skrzywienia może być noszenie plecaka tylko na jednym ramieniu. Pomagać może rozłożenie siły napierającej na ramiona zamiast kumulowania go w jednym miejscu.
- Zła postawa przy siedzeniu
Kręgosłup może krzywić również zgarbiona postawa przy np. odrabianiu lekcji czy korzystaniu z komputera.
- Praca i ćwiczenia jednostronne
Ćwiczenia takie jak gra w tenisa i prace wykonywane jedną stroną ciała również są częstą przyczyną skrzywień.
- Noszenie ciężarów
Dźwiganie dużych ciężarów obciąża nas i krzywi nam kręgosłup.
- Praca w pozycji pochylonej
Pracując w schyleniu wyginamy nasz kręgosłup i krzywimy go.
1 4 1
2009-10-28T20:44:18+01:00
Nieodpowiednie krzeslo przy biorku

skolioza
2009-10-28T20:45:49+01:00
- kitoza (piersiowa) garbienie się
- lordoza (lędźwiowa) np. otyłość
- skolioza