1,rozwiąż równanie

5do potęgi 3x razy 25=125

2.wyznacz liczbę x wiedząc ,ze log3(2x-5)=2

3.doprowadź do najprostszej postaci dane wyrażenia;
a)4do potegi3 razy 8 do potęgi 2 razy 16:2 do potegi3
b)9do potęgi 3:81 do potegi2:27 do potęgi 3 :3

2

Odpowiedzi

2010-03-24T09:47:22+01:00
5*3x razy 25 = 125
5*3x razy 5*2 = 5*3
5 do (3x+2) = 5do 3
3x+2=3
3x=1
x=1/3

pomylilo mi sie ze 125 to jest 5 do3



2.
log3(2x-5)=2
3*2=2x-5
9=2x-5
14=2x
x=7


3
4*3 razy 8*2 razy 16/2*3
(2*2)*3 razy (2*3)*2 razy (2*4/2)*3
2*6 razy 2*6 razy 2*9

* ten znak przed liczna oznacza ze liczba po * jest potega.

a ost nie rozumiem jak ma bys zapisane.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T09:58:22+01:00
1.
5 do 3x * 25 = 125
5 do 3x * 5 do 2 = 5 do 3
3x * 2 = 3
6x = 3 /6
x= 0,5

2.
log3 (2x – 5) = 2
3do 2 potęgi = 2x – 5
9 = 2x – 5
-2x = -9 – 5
-2x = -14 /(-2)
x = 7

3.
a)4 do 3 * 4 do 2 * 16 / 2 do 3 = 2 do 6 * 2 do 6 * 2 do 4 / 2 do 3 = 2 do 16 - 2 do 3 = 2 do 13 = 8192
b)9 do 3 / 81 do 2 / 27 do 3 / 3 = 3 do 6 /3 do 6 / 3 do 9 / 3 = 3 do -8 = -3 do 8 = 6561