Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T21:42:12+01:00
T = 0,2
m1=10kg
Fz=100N
Ft= m1*g*t
Fw = a*m1

Fw -siła wypadkowa
Fz - siła zewnętrzna
Tt - siła tarcia
a - przyspieszenie

Fw = Fz - Ft
10*a = 100 - 10*10*0,2
a = (100 - 10*10*0,2)/10
a = 80/10
a = 8 m/skwadrat
Będzie poruszał sie z przyspieszeniem 8 metrów na sekundę kwadrat.
2009-10-28T22:01:03+01:00
Dane:
m = 10kg
F = 100 N
f = 0,2
Szukane:
a = ?

Q = m * g = 10 kg * 9,81 m/s^2 = 90,1N
F' (sila hamująca) = f * Q = 0,2 * 98,1N = 19,62N
Fw (siła wypadkowa) = F - F' = 100N - 19,62N = 80,38N
Fw = m * a
a = Fw / m
a = 80,38N / 10 kg = 80,38N / 10kg = 8,04

Sprawdzamy jednostki:
1N = kgm/s^2
kgm/s^2 / kg = (kilogramy się skracają) = m/s^2

a = 8,04m/s^2