Odpowiedzi

2010-03-24T09:59:26+01:00
Pomagają szyi w wykonywaniu ruchów w boki w lewo prawo i w górę w dół.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T10:00:49+01:00
Pierwszy kręg szyjny zwany atlasem (dźwigaczem) i drugi w części szyjnej,zwany obrotnikiem,mają odmienną budowę. Kręg pierwszy nie ma trzonu,na jego miejsce wchodzi tak zwany ząb umieszczony na trzonie drugiego kręgu szyjnego (obrotnika). Taka budowa umożliwia ruchy głową.
4 4 4
2010-03-24T10:05:41+01:00
W naszym kręgosłupie dwa pierwsze kręgi odcinka szyjnego to dźwigacz(atlas) i obrotnik.
Dźwigacz tworzy powierzchnie stawowe umożliwiające potakujące ruchy głowy,natomiast z obrotnikiem tworzy połączenie stawowe umożliwiające przeczące richy głowy.
16 5 16