Zad.1
Miara jednego kąta w trójkącie jets o 34⁰ większa od sumy miar dwóch pozostałych kątów, z których miara większego jest o 31⁰ większa niż miara mniejszego kąta.
a) Jakie miary ,mają kąty w tym trójkącie?
b) Jakie miary mają kąty przyległe do kątów tego trójkąta.
Reszta zadań w załączniku.
W razie czego link:
http://i42.tinypic.com/2lk7i8k.jpg
Proszę o dokładne rozwiązanie układem równań. Daje najlepszą.

3

Odpowiedzi

2010-03-24T11:32:28+01:00
Miara jednego kąta - x
miara drugiego kąta - x+31
miara trzeciego kąta - x+x+31+34=2x+65
a) x+x+31+2x+65=180
4x=84 /:4
x=21
21+31=52
42+65=107

Odp: mają 21, 52 i 107.
b)
180-21=159
180-52=128
180-107=73

Odp: Kąty mają 159, 128 i 73.

11.
90+x+x+36=180
2x=54 /:2
x=27
27+36=63

Odp: Mają 90, 63 i 27.

12.
x+2x+2x=180
5x=180 /:5
x=36
36*2=72

Odp: Mają 36, 72 i 72.

13.
x+x+6+10=360
2x=344 /:2
x=172
172+6=178
odp: Mają 5,5,172 i 178.
1 5 1
2010-03-24T11:33:47+01:00
1]
1 kat:x
2 kąt:x+31
3 kąt:x+x+31+34=2x+65

x+x+31+2x+65=180
4x=180-65-31
4x=84
x=84:4
x=21
kąty mają:21⁰
21+31=52⁰
2×21+65=107⁰

b]
kąty przyległe:
1]180-21=159⁰
2]180-52=128⁰
3]180-107=73⁰
zad.11
x= 1 kat ostry
x+36=2 kat ostry

suma tych katów=90
x+x+36=90
2x=90-36
2x=54
x=54:2
x=27
x+36=27+36=63
katy mają:90⁰,27i 63⁰

spr. 90+27+63=180
zad.12]
a= podstawa
2a= ramię

2a+2a+a=35
5a=35
a=35:5
a=7

podstawa ma 7cm, a ramiona po :2a=2×7=14cm
spr. 7+14+14=35
zad.13]
ramię=5cm
krótsza podstawa=x
dłuższa=x+6

2×5+x+x+6=28
2x=28-10-6
2x=12
x=12:2
x=6
podstawy mają:
krótsza ma 6cm
dłuższa ma x+6=6+6=12cm

spr. 6+5+5+12=28cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T12:27:42+01:00
Rozwiązanie w załączniku =]

tak jak prosiłeś/aś jest układami równań =]
1 5 1