Odpowiedzi

2010-03-24T11:49:01+01:00
Jeśli obwód większego prostokąta jest=30cm,to jego pole wynosi
P=a*b
P=8*7
P=56 cm 2
5 2 5
2010-03-24T11:59:07+01:00
Dane:
obwód większego prostokąta-- 30cm
obwód mniejszego prostokąta-- 20cm
Pole mniejszego prostokąta-- 24cm2

wzór na pole prostokąta
P=a*b
a-dłuższe ramie prostokąta
b-krótsze ramie prostokąta

Zamiast liter podstawiamy liczby
P=7cm*8cm
7*8=56
P=56cm2

Odp:Pole większego prostokąta wynosi 56cm2.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T12:48:52+01:00
Podane rozwiązanie jest błędne !
Skoro prostokąty są podobne to znaczy jest stosunek długości ich boków jest taki sam. Prostokąt o polu powierzchni 24cm2 ma boki 4cm i 6cm, a wtedy jego obwód wynosi 20 cm i a/b=2/3
Wobec tego w prostokącie o obwodzie 30 cm stosunek jego boków też musi wynosić 2/3
Prawidłowa odpowiedź a=6, b=9 P=54cm2
2x6+2x9=30
6 3 6