Zad.1
Z domu Eli do domu Marcina trzeba isc najpierw 2km na polnoc, a potem 6km na wschod. Gdyby mozna pojsc na skroty(czyli po lini prostej), droga bylaby rowna:
a) 4km
b)4pierwiastki z 2km
c)4pierwiastki z 3km
d)2pierwiastki z 10 km

Zad.2
Plaskie pudelko ma dlugosc 12cm i szerokosc 9cm. Sposrod olowkow o dlugosciach 13cm,14,5cm, 16cm do pudelka zmiesci sie:
a) kazdy
b) tylko najkrotszy
c) nie zmiesci sie tylko najdluzszy
d) nie zmiesci sie zaden.

Prosze o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T12:04:58+01:00
1. Liczysz z tw. pitagorasa
2²+6²=x²
4+36=x²
√40=x
x=2√10
Odp. D
2.Tw, pitagorasa.
12²+9²=x²
144+81=x²
x=15
ODP c
1 5 1
2010-03-24T12:10:01+01:00
1.
2² +6² =x²
x² =4+36
x² =40
x=√4*√10
x=2√10 km odp D

2.
12²+9²=x²
x²=144+81
x²=225
x=15 cm odp C
1 5 1