Odpowiedzi

2010-03-24T12:11:59+01:00
Z własności ciągu geometrycznego:
(x+1)/-4 = -25/(x+1)
(x+1)² = 100
x²+2x+1 = 100
x²+2x-99 = 0
Δ=400
√Δ=20
x₁=(-2-20)/2 = -11
x₂=(-2+20)/2 = 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T12:13:31+01:00
Q=x+1/-4
q=-25/x+1
x+1/-4=-25/x+1
(x+1)²=100
x²+2x+1-100=0
x²+2x-99=0

Δ=b²-4ac
Δ=4+396=400
pierwiastek z Δ=20

x₁=-2-20/2
x₁= -11

x₂= -2+20/2 = 9
Odp. X= -11 lub x= 9
1 5 1