Podczas rozwoju zarodka powstaje łożysko, które zapewnia ścisły kontakt płodu z matką. Określ, jaki negatywny wpływ na rozwój płodu mogą mieć przenikające przez łozysko takie czynniki, jak :
a) wirusy chorob zakaznych ,np.róźyczki
b)nikotyna
c)narkotyki

2

Odpowiedzi

2010-03-24T12:36:07+01:00
Wirus może spowodowac uszkodzenie zarodka zazwyczaj powoduje głuchote lub slepotę
nikotyna moze spowodowac poronienie i chorobę uzaleznieniową u dziecka
nikotyna powoduje niedotlenienie płodu i powoduje małą mase urodzeniową płodu
:*
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T12:48:05+01:00
Wirus różyczki:
- najniebezpieczniejszy w pierwszych 4 miesiacach ciąży. Może wywołać ślepotę, głuchotę i niedorozwój umysłowy. Dość często infekcja kończy się poronieniem.
Nikotyna:
- obkurcza naczynia krwionośne, co powoduje gorszy przepływ tlenu i skł. pokarmowych przez łożysko. Może powodować wady słuchu, zmniejsza odporność dziecka po porodzie, dzieci rodzą się często z niedorozwojem ukł. oddechowego. Po porodzie jest też u tych noworodków duże prawdopodobieństwo wystąpienia " nagłej śmierci łóżeczkowej".
Narkotyki:
- uszkadzają same łożysko, co utrudnia rozwój plodu. Może wystąpić zachamowanie wewnątrzmacicznego wzrostu płodu, odklejenie łozyska, niestety dość często również obumarcie płodu.
35 1 35