Cena benzyny =3.80zl/l
Cena gazu =1.60zl/l

Montaż instalacji gazowej w samochodzie kosztuje 2208zł.Samochód spala średnio 7 litrów benzyny lub 8 litrow gazu na kazde 100km drogi.Oblicz po ilu miesiacach zwrócą sie koszty instalacji,jesli w ciagu meisiaca samochod przejeżdza średnio 2000km.Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T12:45:41+01:00
Cena benzyny =3.80zl/l
Cena gazu =1.60zl/l

3,80*7=26,60zł
1,60*8=12,80zł
26,60-12,80=13,80zł oszczędności
2000km/100km=20
13,80zł*20=276zł
2208zł/276zł=8
odp. koszty założenia instalacji zwrócą się po 8 miesiącach. :)

2010-03-24T12:49:42+01:00
Koszt benzyny w ciągu miesiąca
140l x 3.80 zł= 532zł
koszt gazu w ciągu miesiąca
256zł
x liczba miesięcy

532x= 256x+2208zł
532x-256x= 2208zł
276x=2208zł/ :276
x=8
odp: koszt instalacji zwróci się po 8 miesiącach