Mam kilka zadań proszę o pomoc :
1) Numer telefonu składa się z trzech kolejnych liczb nieparzystych, których suma wynosi 63. Podaj numer tego telefonu.
2)Na pewnym turnieju drużyna piłkarska wygrała 12 meczów, co stanowiły 66⅔ %wszystkich rozegranych przez nią spotkań. Ile meczów rozegrała ta drużyna?
3)Kupując telewizor, płacimy przy odbierze 40% jego wartości. Pozostałą kwotę wpłacamy w 6 ratach po 72zł. Ile kosztuje ten telewizor?
4)w trzeciej klasie gimnazjum 12% uczniów zamierza kontynuować naukę w liceum. 32% w technikum, a pozostałe 14 osób w szkole zawodowej. Ile uczniów jest w tej klasie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:02:51+01:00
1)
x - I liczba
x + 2 - II liczba
x + 4 - III liczba

x + x + 2 + x + 4 = 63
3x = 63 - 6
3x = 57
x = 19

Nr. telefonu to 192123

2)
x - liczba meczy
2/3x = 12 /* 3/2
x = 18 meczy rozegranych

3)
0,4x + 6 * 72 = x
x - 0,4x = 432
0,6x = 432 /: 0,6
x = 720 zł

4)
x - liczba uczniów
x - (0,12x + 0,32x) = 0,56x
0,56x = 14 /: 0,56
x = 25 uczniów
2 3 2
2010-03-24T13:06:13+01:00
1)
x - pierwsza liczba
x+2 - druga liczba
x+4 - trzecia liczba
63 - suma tych liczb

x+x+2+x+4 = 63
3x = 63 - 6
3x = 57 /:3
x = 19

Liczby te to 19 , 21 i 23.

2)
12 * 100% : 66 i 2/3% = 1200 : 66 i 2/3 = 1200 * 3/200 = 18

3)
72zł * 6 = 432zł
432 * 100 : 60 = 720zł
Telewizor kosztuje 720 zł

4)
100% - (12% + 32%) = 56% - szkoła zawodowa (14 uczniów)
14 * 100 : 56 = 25

Odp: W klasie jest 25 uczniów.
2010-03-24T13:17:39+01:00
1)
a + (a + 2) + (a + 4) = 63
3a + 6 = 63 / -6
3a = 57 / :3
a = 19
a + 2 = 21
a + 4 = 23
Numer telefonu brzmi 19 21 23.

2)
x - liczba wszystkich meczów rozegranych przez drużynę
66⅔ % = ⅔
⅔x = 12 / : ⅔
x = 18
Wszystkie mecze rozegrane przez tę drużynę wynoszą 18.

3)
x - cena telewizora
60% = 0,6
6 * 72 = 432
0,6x = 432 / :0,6
x = 720 [zł]
Telewizor kosztował 720 zł.

4)
x - liczba uczniów w klasie
12% + 32% = 44% = 0,44
1 - 0,44 = 0,56
0,56x = 14 / 0,56
x = 25
W klasie jest 25 uczniów.
2 3 2