Treść zadania:

1 zad.
Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw?


2 zad.
Pani Anna ważyła o 3 kg mniej niż pani Zofia. Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15% mniej, a pani Zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo. Ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą?


pomóżcie plis.

2

Odpowiedzi

2010-03-24T13:29:50+01:00
X=0,5x+0,1x+0,2x+6
x=0,8x+6
0,2x=6
x=30 dzieci

Pani Anna ważyła o 3 kg mniej niż pani Zofia. Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15% mniej, a pani Zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo. Ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą?
x-Anna
x+3 -Zofia
x-15%x=x+3-15
x-0,15x=x-12
0,85x=x-12
0,15x=12
x=80 waga Anny
x+3=83 waga Zofii
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:30:57+01:00
1. x-liczba dzieci

x- 50%+x- 10% x- 20% x= 6

20% x =6
0,2 *x= 6 /:0,2
x= 30

spr

30- 15- 3- 6= 6
6=6
odp. Bawiło się 30 sztuk dzieci :P

zad. 2
x- waga pani Ani
y= waga pani zofii

x+3 =y
x - 0,15*x = y-15

0,85 x= (x+3) -15
0,85 x -x = -12
- 0,15 x =-12
x= 80

y= x+3 = 80+3= 83

pani Ania ważyła 80 kg a pani Zofia 83 kg