Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:31:42+01:00
24robotników - 15 dni
x - 10 dni

x= 24 * 10 (podzielić)
------------
15

x = 16
A) Odp. 16 robotników


b) 24 robotników - 15 dni
40 robotników - x

x = 24 * 15
________
40

x = 9
Odp. 9 dni

2 3 2
2010-03-24T13:34:36+01:00
a) Robotnicy 24 x
dni 15 10

24*15:10=x
x=36
Odp.: W ciągu 10 dni tę pracę wykona 36 robotników.

b) robotnicy 24 40
dni 15 y

24*15:40=y
y=9
Odp.: 40 robotników wykona tę pracę w ciągu 9 dni.
1 4 1
2010-03-24T13:38:24+01:00
A) 24 - 15dni
x - 10dni
Wielkości odwrotnie proporcjonalna, zatem mnożymy na wprost:
x = 24*15/10 ← w ułamku
x = 360/10
x = 36

odp. 36 robotników naprawi odcinek drogi w ciągu 10 dni.

b) 24 - 15dni
40 - x dni
Wielkości odwrotnie proporcjonalne:
x = 24*15/40 ←w ułamku
x = 360/40
x = 9

odp. 40 robotników naprawi odcinek drogi w ciągu 9 dni.

:)