Uzupełnij zdania partykułami i wykrzyknikami.

a) .... mam ochoty.
b) .... to licho!
c) Czemu tak stoisz? Rusz .... się!
d) .... boli mnie !
e) ...., kolego! .... możesz nam pomóc?
f) .... popatrz! Jaki dziwny ptak!.... popatrz, prosze cie.
g) .... sie twoje słowa nie sprawdziły!
h) ...., juz wiem, o co chodzi.

Prosze o napisanie ktore to wykrzynkiki (w) a ktore to partykuły (p).

3

Odpowiedzi

2010-03-24T13:35:49+01:00
A)nie. -p
b)no -w
c)w końcu -w
d)nie-w
f)no-w , no-p
g)to-w
h)tak-p
8 2 8
2010-03-24T13:38:30+01:00
A.) Nie, partykuła
b.)Niech, partykuła
c.) Ruszże, partykuła
d.) No, partykuła
e.) Ej, wykrzyknik, Czy, partykuła
f.) Ej, wykrzyknik, No, partykuła
g.) Hura, wykrzyknik
h.) No, partykuła
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:41:44+01:00
A) .Nie... mam ochoty. --->partykuła
b) ..Niech.. to licho! wykrzyknik
c) Czemu tak stoisz? Rusz ..w końcu.. się! --->wykrzyknik
d) ..Nie.. boli mnie ! --->wykrzyknik
e) ..Hej.., kolego! ..Czy.. możesz nam pomóc?---> partykuła
f) .Hej... popatrz! Jaki dziwny ptak!..No.. popatrz, prosze cie. --->wykrzyknik
g) .To... sie twoje słowa nie sprawdziły! --->wykrzyknik
h) .Tak..., juz wiem, o co chodzi.---> partukuła
14 3 14
Komentarz został usunięty
"Nie" jest partykulą