Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:43:00+01:00
X - cena małego haczyka
x + 0,07 - cena dużego haczyka

8(x + 0,07) + 6x = 3,5
8x + 0,56 + 6x = 3,5
14x = 3,5 - 0,56
14x = 2,94 /:14
x = 0,21 zł

Cena małego haczyka - 0,21 zł
Cena dużego haczyka - 0,28 zł
2 5 2
2010-03-24T13:43:21+01:00

jaś kupował haczyki w sklepie wędkarski .duży haczyk był o 7 groszy droższy od małego . za 8 dużych haczyków i 6 małych zapłacił 3.50 . ile kostował duży haczyk , a ile mały ?
x- duży haczyk
z- mały haczyk
x-0.07=z
8x+6z=3.50

x=z+0.07
__________________
8(z+0.07)+6z=3.50
8z+0.56+6z=3.50
14z=2.94
z=0.21

8x+1.26=3.50
8x=2,24
x=0,28
z=0,21

Duży haczyk kosztował 28 groszy natomiast mały haczyk 21groszy