Odpowiedzi

2010-03-24T13:48:17+01:00
X- szukany kąt
4x=90+(90-x)
4x=90+90-x
5x=180
x=36

drugi kąt - 90-36=54
odp: kąty ostre mają 36 i 54
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:48:21+01:00
I kąt - 90
II kąt - x
III kąt - (90+x)/4

90+x+(90+x)/4 = 180
x+(90+x)/4 = 180-90
x+(90+x)/4 = 90 |*4
4x+90+x = 360
5x = 360-90
5x = 270 |:5
x = 54

I kąt - 90
II kąt - 54
III kąt - (90+54)/4 = 144/4 = 36

czyli 54 i 36 stopni =]
1 5 1