1.Metr kwadratowy blachy dachowej kosztuje 19 zł.Oblicz ile kosztuje blacha potrzebna na pokrycie całego dachu tego budynku.Pomiń w obliczeniach blachę zużytą na zakładki.
2.Ile wazy blacha na pokrycie jednej połaci tego dachu,jeśli 1 metr kwadratowy waży 5,5kg?


w załaczniku rysunek

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T13:56:34+01:00
To tak
Zad1. 1/2 x 4 x 6 = 12m kwadratowe
19zł x 12m kwadratowe =192zł
192zł x2 = 384zł - na rysunku są 2 takie trójkąty o identycznych polach.
Zad2.
12m kwadratowe x 5,5kg = 66kg
103 1 103
2010-03-24T13:57:46+01:00
Zad.1
P=1/2×4×6=12m²
cena blachy=19zł×12=192zł
=192×2=384zł
Zad.2
waga blachy=12m²×5,5kg=66kg
Liczę na naj..
Pozdro xD^^
23 1 23
2010-03-24T13:58:19+01:00
P=4x1/2x6x4=48 m kwadratowych
koszt=19x48=912 zł
waga=12x5,5=66 kg
36 2 36
Dziękuje!Na pewno masz dobrze,bo nam Pani napisała odpowiedzi!