1. Oblicz długość boku kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 6cm

2.Promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny ma
długość 3.Jaką długość ma bok tego trójkąta ?

3.Wysokość trójkąta równobocznego ma 3cm.Jaką długość ma promień okręgu opisanego na tym trójkącie ?

2

Odpowiedzi

2010-03-24T14:05:24+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.

przekątna kwadratu = średnica

a√2 = 2*6
a√2 = 12 |:√2
a = 12/√2*(√2/√2)
a = 12√2/2
a = 6√2


2.

r = 1/3h
r = 1/3*a√3/2
r = a√3/6

a√3/6 = 3 |*6
a√3 = 18 |:√3
a = 18/√3*(√3/√3)
a = 18√3/3
a = 6√3


3.

R = 2/3h

R = 2/3*3cm
R = 2cm
65 4 65
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T14:59:40+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
..............................
Zad.1
a√2 = 2*6
a√2 = 12 |:√2
a = 12/√2*(√2/√2)
a = 12√2/2
a = 6√2
..............................
Zad.2
r = 1/3h
r = 1/3*a√3/2
r = a√3/6
a√3/6 = 3 |*6
a√3 = 18 |:√3
a = 18/√3*(√3/√3)
a = 18√3/3
a = 6√3
......................
Zad.3
R = 2/3h
R = 2/3*3cm
R = 2cm
............................
139 4 139