Odpowiedzi

2009-10-28T21:13:13+01:00
12kg=100% x kg=45% x=12×45:100=5,4kg jest miedzi 12kg+1,5kg cyny =13,5kg stopu i to jest 100% a 5,4kg miedzi to x% x=5,4×100:13,5=40% tyle jest miedzi a cyny= 13,5kg=100% a 1,5kg=x % x=1,5×100:13,5≈11,11% stanowi cyna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T21:16:03+01:00
Dane:

12kg-waga stopu miedzi z cyną
45%-miedź
1,5kg-stop czystej cyna

Obliczenia:

12kg*45%=5,4kg-miedź w stopie 12kg
12kg-5,4kg=6,6kg-cyna w stopie 12kg

1,5kg+6,6kg=8,1kg-cyn w nowym stopie
12kg+1,5kg=13,5kg-waga nowego stopu

(8,1/13,5)*100%=60%

Odp.W otzrymanym stopie jest 60% cyny.
1 5 1
  • mix
  • Początkujący
2009-10-28T21:16:55+01:00
12kg
45%-miedzi
55%cyny
12* 0,55=6,6Kg
6,6Kg+1,5kg=8,1Kg

12+1,5=13,5
(8,1/13,5)*100%=60%