Wypisac epitety , porównania,przenośnie z tekstu:
Na lipę:
Gościu siądź pod mym liściem,a odpoczni sobie!
nie dójdzie cię tu słońce,przyrzekam ja tobie,
Choc się nawysszej wzbije, a proste promienie
sciągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.
Tu zawżdy chłodne wiatry z pola zawiewają,
Tu słowicy, tu szpacy wdzięcznie narzekają.
Z mego wonnego kwiatu pracowite pszczoły
Biorą miód,który potym szlachci pańskie stoły.
A ja swym cichym szeptem sprawic umiem snadnie,
Że człowiekowi łacno słodki sen przypadnie.
Jabłek wprawdzie nie rodzę, lecz mię pan tak kładzie
Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie.
Błagam odpowiedzcie!Daję naj ;***



2

Odpowiedzi

2010-03-24T14:22:43+01:00
Epitety:proste promienie,rozstrzelane cienie,chłodne wiatry,wdzięcznie narzekają,wonnego kwiatu,pracowite pszczoły,pańskie stoły,cichym szeptem,snadnie,słodki sen ,szczep napłodniejszy,hesperyskim sadzie

dalej nie wiem
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T14:25:30+01:00
Epitety:
proste promienie, rozstrzelane cienie, chłodne wiatry, wdzięcznie narzekają, wonnego kwiatu, pracowite pszczoły, pańskie stoły, cichym szeptem, słodki sen ,szczep najpłodniejszy, hesperyskim sadzie
porównania:
"lecz mię pan tak kładzie jako szczep najpłodniejszy w hesperyskim sadzie"
przenośnie:
"Tu słowicy, tu szpacy wdzięcznie narzekają."
"A ja swym cichym szeptem sprawić umiem snadnie"
"Mię pan tak kładzie
Jako szczep najpłodniejszy w hesperyskim sadzie"
3 5 3