Odpowiedzi

2009-10-28T21:22:33+01:00
Wodór:
bezbarwny
bezwonny
słabo rozpuszcza się w wodzie
najlżejszy gaz
łączy się z niemetalami
bezsmakowy
można go skroplić na ciecz
duża aktywność w stosunku do tlenu
wolny od powietrza
siarka:
mało aktywna
bardzo łatwo łączy się z fluorem
jest niemetalem
o barwie żółtej
nie rozpuszcza się w wodzie
po ogrzaniu sie topi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T22:46:33+01:00
Wodór-niemetal
WŁAŚCIWOŚCI
- gaz
- bezbarwny
- bezwonny
- słabo rozpuszcza się w wodzie
- najlżejszy gaz
- łączy się z niemetalami np.
a) połączony z tlenem daje wodę
b) z azotem daje amoniak
c) z chlorem daje chlorowodór
d) z siarką daje siarkowodór
Właściwości fizyczne siarki:
-Typowy niemetal,
-Ciało stałe, -
Żółta o tłustym połysku,
-Krucha,
-Cięższa od wody,
-Praktycznie nie rozpuszczalna w wodzie.
Właściwości chemiczne siarki:
-Ma słaby ale charakterystyczny zapach,
-Reaktywna,
-Palna,
-Reaguje z wieloma metalami dając siarczki.
1 1 1