1.Ułóż jak najwięcej słów w których wystąpią podane sylaby:
KOM
KON
ENT
SEN
TEM
2.Dopisz Formy celownika liczby mnogiej do rzeczowników:
DZIEWCZYNKA
CHŁOPIEC
KOBIETA
MĘŻCZYZNA
DZIECKO
ZWIERZĘ
DRZEWO
ROWER
KOMPUTER
KSIĄŻKA
Z góry dzięki;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T14:29:21+01:00
Najpierw drugie ;)
DZIEWCZYNKA - DZIEWCZYNKOM
CHŁOPIEC- CHŁOPCOM
KOBIETA- KOBIETOM
MĘŻCZYZNA- MĘŻCZYZNOM
DZIECKO- DZIECIOM
ZWIERZĘ- ZWIERZĘTOM
DRZEWO - DRZEWOM
ROWER - ROWEROM
KOMPUTER- KOMPUTEROM
KSIĄŻKA- KSIĄŻKOM

Teraz pierwsze .
komputer, komórka, kominiarka, komin, kompromis, kompleks, kombinerki, kombinezon, kombajn, kometa, komar, komplet
konstrukcja, konserwa, koncentrat, konfitura, konflikt, koniec, konie, konno, kontrola, konfident
prezent, klient, petent, procent,
skansen, piosenkarz, piosenkarka, piosenka
temperówka, tempo, temperament, temperatura, temat

JAK BYŚ CHCIAŁ/ CHCIAŁA WIĘCEJ TO PISZ ;)
;*

73 2 73
2010-03-24T14:34:31+01:00
2.Dopisz Formy celownika liczby mnogiej do rzeczowników:
DZIEWCZYNKA - dziewczynce
CHŁOPIEC - chłopcu
KOBIETA - kobiecie
MĘŻCZYZNA - mężczyźnie
DZIECKO - dziecku
ZWIERZĘ - zwierzęciu
DRZEWO - drzewu
ROWER - rowerowi
KOMPUTER - komputerowi
KSIĄŻKA - książce

KOM :
komputer , kombinezon , kominiarka , komedie , kominek , komfort , komenda , kolizja , komunikacja
KON:
konwersacja, konwalia, koniec , konstytucja , konkurs , konflikt, koncert , kontrola .
ENT :
enter , entropia , klient .
SEN :
sentyment , sen , senna , sennik , bezsenność .
TEM:
temperatura , temperament , tenisówki , teczka , temat , temperówka , tentem .
41 4 41