Odpowiedzi

2009-10-29T00:18:01+01:00
Muzy, Mousai, w mitologii greckiej, opiekunki sztuki, poezji, tańca i nauki, 9 córek Zeusa i Tytanidy. Liczbę ich ustalili Homer i Hezjod. Czczone jako bóstwa zsyłające natchnienie poetyckie, boską wiedzę i siłę oczyszczającą muzykę.

Apollo-syn Zeusa i Latony.Był bliźniaczym bratem Artemidy.Uważany za boga piękna, patrona sztuki i poezji, przewodnika muz.

Parnas pasmo górskie w środkowej Grecji. U jego stóp leżało miasto Delfy, siedziba najsławniejszej starożytnej wyroczni i poświęconej Apollinowi świątyni
(siedziba Apollina i jego, złożonego z muz, orszaku).

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T01:14:50+01:00
Apollo-symbol sztuki pełnej umiaru i harmonii
Muza-symbol poezji,piekna słowa,świezości
Parnas-symbo doskonałości osiągniętej w sztuce
;)