Mam dla Was pięć zadań. Przechwyciłem je od kolegi, który już pisał ten sprawdzian i ukradł tą kartkę. Nasza klasa będzie miała ten sam sprawdzian więc proszę zrobić te zadania estetycznie i na pewno dokładnie bo muszę 6 lub przynajmniej 5 wyciągnąć ;-))

=załącznik=

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T14:52:55+01:00
Zadanie 1

Dane:
S = 2,4km
t = 10min = 1/6h

Szukane:
V

Wzór:
V = S:t

Rozwiązanie:
V = 2,4km:1/6h
V = (2,4*6)km/h
V = 14,4km/h


zadanie 2

Dane:
V = 80km/h
t = 10min = 1/6h

Szukane:
S

Wzór:
S = V*t

Rozwiązanie:
S = 80km/h*1/6h
S = 13⅓ km


zadanie 3

Dane:
V = 120km/h
S = 1km

Szukane:
t

Wzór:
t = S:V

Rozwiązanie:
t = 1km:120km/h
t = (1/120)h
t = 0,5min
t = 30s


zadanie 4

a)
V = 4m/s
S = V*t
S = 4m/s*5s
S = 20m

b)
3m


zadanie 5

V = S:t
V = 4m:6s
V = 2/3 m/s
2010-03-24T14:54:37+01:00
Zad1
dane:
s=2,4km = 2400 m
t= 10 min = 600 s
v= s/t
v= 2400/600
v= 4 m/s =14,4 km/h
Zad2
Dane:
V=80km/h
t=10min=1/6h

Szukane:
S

Wzór:
S=V*t

Rozwiązanie:
S=80km/h*1/6h=13i1/3km
S=(40/3*1000)m=(40000/3)m=13333i1/3m
Zad3
Dane:
V = 120km/h
S = 1km

Szukane:
t
t = S:V

t = 1km:120km/h
t = (1/120)h
t = 0,5min
t = 30

zadanie 4

A)V = 4m/s
S = V*t
S = 4m/s*5s
S = 20m


B)3m


zadanie 5

V = S:t
V = 4m:6s
V = 2/3 m/s