Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T14:55:02+01:00
Nawet jeden z niezbędnych aminokwasów jest nieobecny lub występuje w zbyt małych ilościach, odbija się to niekorzystnie na całej gospodarce białkowej.
skutki niedoboru:
-brak stymulacji wzrostu i źródła energii dla mięśni,
-zła sprawność fizyczna,
-spadek potencji,
-brak witalności i sprawności intelektualnej,
-rozregulowana gospodarka wapniowa,
-objawy depresji i migreny,
-trudność z zasypianiem,
-brak odporności oraganizmu przed groźnymi chorobami.
10 3 10
2010-03-24T15:34:21+01:00
Konsekwencje niedoboru aminokwasów egzogennych bywają bardzo poważne. Prowadzą do niedoboru białka. Natomiast niedobór białka powoduje:
-> zahamowanie wzrostu oraz ogólnego rozwoju;
-> obniżenie odporności;
-> osłabienie;
-> zwiotczenie mięśni;
-> szybkie męczenie się przy wysiłku.
8 4 8