Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T14:55:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2HCOOH + Ca(OH)2 --->(HCOO)2Ca + 2H2O
C2H5COOH + KOH --->C2H5COOK + H2O
2CH3COOH + Zn(OH)2 --->(CH3COO)2Zn + 2H2O
2 5 2
2010-03-24T14:55:41+01:00
Odp.
2HCOOH+Ca(OH)2=(HCOO)2Ca+2H2O-mrówczan(metanian)wapnia;
C2H5COOH+KOH=C2H5COOK+H2O-propionian potasu;
2CH3COOH+Zn(OH)2=(CH3COO)2Zn+2H2O-octan(etanian)cynku.
1 5 1