Odpowiedzi

2010-04-28T17:48:54+02:00
PROSZĘ O NAJ!!!!!!!
W Polsce ochronie podlegają następujące owady: 1) ważki: straszka północna, żagnica zielona, gadziogłówka żółtonoga, trzepla zielona, zalotka białoczelna, zalotka spłaszczona, zalotka większa, 2) modliszki: modliszka zwyczajna 3) tęgopokrywe(chrząszcze): tęczniki czyli liszkarze (wszystkie gatunki), biegacze (wszystkie gatunki), pachnica dębowa, jelonek rogacz, wynurt, sichrawa karpacka, kozioróg dęboszcz, kozioróg bukowiec i nadobnica alpejska 3) łuskoskrzydłe(motyle i ćmy)[/b: mieniak tęczowy, paź królowej, paź żeglarz, niepylak apollo, niepylak mnemozyna, przeplatka aurinia, górówka sudecka, strzępotek edypus, modraszek telejus, modraszek nausitous, postojak wiesiołkowiec, zmierzchnica (zmora) trupia główka, 4) błonkówki: wszystkie gatunki trzmieli.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-28T17:58:02+02:00
Od wielu lat na świecie obserwuje się nasilanie procesu zanikania licznych gatunków zwierząt, a w szczególności owadów. Szacuje się, że co roku ginie około tysiąca różnych taksonów tych zwierząt, z czego część prawdopodobnie nigdy nie została opisana. Stąd rodzi się potrzeba wypracowania skutecznego systemu ochrony świata zwierząt, a zwłaszcza tej jego części, która odznacza się skrajnie niską liczebnością. Gatunki rzadkie i zagrożone wyginięciem umieszczane są na różnego rodzaju listach i charakteryzowane są pod względem stopnia zagrożenia. W Polsce gatunki rzadkie i zagrożone wyginięciem wpisuje się do „czerwonej księgi zwierząt”, na „listę zwierząt ginących i zagrożonych” oraz na listę gatunków chronionych, która ukazuje się w postaci rozporządzenia Ministra Środowiska. Niestety, powyższe wykazy nie obejmują jeszcze wielu rzadkich, zanikających i zagrożonych wyginięciem gatunków. Podstawową przeszkodą jest tu brak dostatecznej wiedzy na temat rozmieszczenia i liczebności zwierząt oraz brak specjalistów od wielu grup owadów. Niektóre grupy owadów rozpoznane są zatem lepiej, inne słabiej. Jedną z lepiej opracowanych grup są chrząszcze. Na podstawie zebranych w ciągu ostatnich lat danych szacuje się, że w Europie Środkowej zagrożonych jest ponad 40% gatunków chrząszczy. Główną tego przyczyną jest degradacja ich naturalnego środowiska. W Polsce ochronie podlegają następujące owady: 1) ważki: straszka północna, żagnica zielona, gadziogłówka żółtonoga, trzepla zielona, zalotka białoczelna, zalotka spłaszczona, zalotka większa, 2) modliszki: modliszka zwyczajna 3) tęgopokrywe(chrząszcze): tęczniki czyli liszkarze (wszystkie gatunki), biegacze (wszystkie gatunki), pachnica dębowa, jelonek rogacz, wynurt, sichrawa karpacka, kozioróg dęboszcz, kozioróg bukowiec i nadobnica alpejska 3) łuskoskrzydłe(motyle i ćmy)[/b: mieniak tęczowy, paź królowej, paź żeglarz, niepylak apollo, niepylak mnemozyna, przeplatka aurinia, górówka sudecka, strzępotek edypus, modraszek telejus, modraszek nausitous, postojak wiesiołkowiec, zmierzchnica (zmora) trupia główka, 4) [b]błonkówki: wszystkie gatunki trzmieli.

Licze na naj.