Bardzo proszę o rozwiązanie tego zadania ! pilne!!! :)
z góry dziękuję !

Jednego dnia kolarz przejechał pewną drogę w ciągu 50 minnut. Następnego dnia zwiększył prędkość o 1 km/h i w ciągu 1 godziny 10 minut przejechał o 5 km więcej. Z jaką prędkością jechał kolarz drugiego dnia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T22:02:39+01:00
S₁ = v₁ × t₁

s₁ = v₁ × ⅚
s₁ + 5 km = (v₁ + 1km/h) × 1⅙h

⅚v₁ + 5 = 1⅙ v₁ + 1⅙
5v₁ + 30 = 7v₁ + 7
2v₁ = 23
v₁ = 11,5 km/h

v₂ = v₁ + 1km/h
v₂= 12,5km/h

Pozdrawiam :)
2009-10-28T22:04:54+01:00
1:10-0:50=0:20 0:50/0:20*5=2,5*5=12,5