Odpowiedzi

2009-10-28T21:33:35+01:00
Więc tak :
jeśli oznaczymy liczbę setek jako m wtedy można zapisać takie oto wyrażenie:
m+(m+1)+(m+2)=3m+3
Ponieważ w ciągu kolejne wyrazy zwiększają się o pewną stałą zawsze 3 w powyższym przykładzie będzie 3 lub jej wielokrotnością.

Co z tego wynika ?

Nie ważne jakie m weźmiemy zawszę będzie podzielne przez 3 co po dodaniu do wielokrotności 3 zawsze daje liczbę podzielną przez 3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T21:33:43+01:00
A - cyfra setek
b - cyfra dziesiątek
c - cyfra jedności

Liczby a, b i c tworzą w podanej kolejności ciąg arytmetyczny, więc a + c = 2 * b.

Aby liczba była podzielna przez 3, suma jej cyfr musi być podzielna przez 3.
Suma cyfr danej liczby to:
a + b + c = (a + c) + b = 2 * b + b = 3 * b,
więc suma ta jest podzielna przez 3.
Stąd liczba jest podzielna przez 3.
1 5 1