Podłoga w hali magazynowej ma kształt prostokąta o bokach 75m i 50m. Zaplanowano dwukrotne pomalowanie podłogi farbą. Jeden litr farby wystarcza na pomalowanie 10m² podłogi. Farbę można kupić w 7,5 l opakowaniach, a jedno takie opakowanie kosztuje 46,80 zł. Ile będzie kosztowała farba potrzebna do pomalowania tej podłogi?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:20:33+01:00
P = 75m * 50m = 3750m²
3750 : 10 = 375l <----tyle potrzeba litrów farby na jednokrotne pomalowanie podłogi
375l * 2 = 750l <----tyle potrzeba litrów farby na dwukrotne pomalowanie podłogi
750 : 7,5 = 100 <-tyle potrzeba opakowań farby na dwukrotne pomalowanie podłogi
100 * 46,80 zł = 4680zl
odp: Farba potrzebna na dwukrotne pomalowanie tej podłogi będzie kosztowała 4680zł.
1 5 1
2010-03-24T15:20:42+01:00
W jednym wiadrze farby jest 7,5 litra
75 * 50 = 3750m2 - powieszchnia hali w metrach kwadratowych
3750 : 10 =375 - tyle litrów farby potrzeba na jedno malowanie
375 * 2 = 750 l
750 : 7,5 = 100
100 * 46,80 = 4680 zl
Odp . Farba będzie kosztowała 4680 zl .