Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:23:53+01:00
Plusy:
+ wystąpienie społeczeństwa w innych krajach Europy i Ameryki Południowej spowodowało zniesienie monarchii absolutnej
+ państwo stało się bardziej przynależne do ludu, a nie tylko własnością króla
+ ukrócono niesprawiedliwe przywileje duchownych i szlachty
+ zrównano ludność pod względem prawnym
+ wprowadzono wolność słowa, swobodę wyznania, nietykalność osobistą
+ powstała w wielu krajach konstytucja podobna do Deklaracji, dzięki której ludzie mieli dużo więcej uprawnień
+ w XX wieku przyjęła się zasada, że pogwałcenie praw człowieka nie jest wewnętrzną sprawą państwa, ale problemem międzynarodowym

Minusy:
– prześladowania religijne i społeczne
– śmierć na gilotynie (niekiedy bardzo tępej) poniosło strasznie dużo ludzi, w tym większość niewinnych
– zniszczono dobra kościelne, zdewastowano i zbezczeszczono kościoły mające duże znaczenie kultowe dla ludzi
– zniesiono autorytet i funkcję króla, przerwano linie dynastyczne oraz tradycje dworskie, które choć czasem niesprawiedliwe, świadczyły o randze państwa, były symbolem władzy w kraju
– zniszczono wiele krajów

Rewolucja francuska przyniosła wiele plusow jak rowniez wiele minusow. Pństwo stało się bliższe dla ludu a nie tylko jako wlasnosc krola. Duzo pomogla wprowadzona wolnosc slowa oraz swoboda wyznania i nietykalnosc osobista. Powstala rowniez konstytucja co bylo duzym plusem. Niesety minusem byly czeste przesladowania, katowanie oraz okrutna smierc jaka czekala ludzi.
8 4 8
2010-03-24T15:44:01+01:00
Uważam, że rewolucja francuska przyniosła Francji wiele korzyści, a w szczególności dla burżuazji (bogatych kupców, bankierów, właścicieli manufaktur, prawników, lekarzy, pisarzy, dziennikarzy, nauczycieli) oraz chłopów. Chłopi zostali zwolnieni z dziesięciny, czynszu dzierżawnego i innych świadczeń na rzecz pana. Chłopi mogli kupić na własność ziemie odebrane szlachcie i Kościołowi. We Francji została wprowadzona republikańska forma rządów i zasada trójpodziału władzy, co też było dużym plusem. Po rewolucji francuskiej (której hasłem była: wolność, równość i braterstwo) wiele narodów zmieniło dotychczasowy porządek społeczny.
nwm nwm nwm nwm wnm nwm nwm nwm sry