Odpowiedzi

2010-03-24T15:27:17+01:00
Α,β - dowolne kąty ostre
90/4+α/4=β
α+β+90=180
α+90/4+α/4=90 |×4
4α+α=360-90
5α=270
α=54
β=90-54=36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:28:22+01:00
90 nie może być tym kątem ponieważ trójkąt by miał wtedy 450 co jest nie możliwe. Więc
90+x+ (90+x):4=180
90+x+90/4+1/4x=180
5/4x=180-90-90/4
5/4x=90-22 1/2
5/4x=67 1/2 /:5/4
x=54

54+90 / 4=144/4=36

Odp: Kąty mają 90, 54 i 36.