Hej mam na jutro zadanie z matematyki proszę o pomoc, z góry wszystkim dziękuję:)
zadanie brzmi: Rozwiąż równania:
A). -3x+15=5x-3
b). -9+4x=11-3x
c). -3(6+x)=x+12
d). 1/4x+3/4x=-8+5
e). -7y_4y=32+(-10)
f). 1/2(-8y-2)=4(1/2y+1)
*(to 1/2 itp. to ułamki jedna druga itp.)

2

Odpowiedzi

2010-03-24T15:34:26+01:00
A. -3x+15=5x-3
-3x-5x=-3-15
-8x=-18 :(-8)
x= 3/2
b. -9+4x=11-3x
4x+3x=11+9
7x=20 :7
x=20/7
c. -3(6+x)=x+12
-18-3x=x+12
-3x-x=12+18
-4x=30 :(-4)
x= -30/4 = -15/2
d. 1/4x+3/4x=-8+5
x=-3
e. -7y-4y=32+(-10)
-11y=22 :(-11)
y=-2
f. 1/2(-8y-2) = 4(1/2y+1)
-4y-1=2y+4
-4y-2y=4+1
-6y=5 :(-6)
y= -5/6

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:54:34+01:00
A). -3x+15=5x-3
-3x-5x=-3-15
-8x=-18 / :(-8)
x=18/8

B)-9+4x=11-3x
4x+3x=11+9
7x=20 /:7
x=20/7

c. -3(6+x)=x+12
-18-3x=x+12
-18-12=x+3x
-30=4x
x=-30/4

d. 1/4x+3/4x=-8+5
x=-3

e. -7y-4y=32+(-10)
-11y=32-10
-11y=22 /:(-11)
y=-2

f. 1/2(-8y-2) = 4(1/2y+1)
-4y-1=2y+4
-4y-2y=4+1
-6y=5 /:(-6)
y= -5/6