1.Wskaż, w których z wymienionych procesów zachodzi zjawisko dyfuzji
a)spalanie węgla
b)rozpuszczanie soku w wodzie
c)smarowanie chleba masłem
d)roztopienie masła na patelni
e)rozchodzenie się zapachu pieczonego ciasta
2. Na czym polega zjawisko dyfuzji

2

Odpowiedzi

2010-03-24T15:27:46+01:00
1. b,e
2. zjawisko dyfuzji polega na samorzutnym mieszaniu się cząsteczek substancji
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:29:02+01:00

1.Wskaż, w których z wymienionych procesów zachodzi zjawisko dyfuzji
b)rozpuszczanie soku w wodzie
e)rozchodzenie się zapachu pieczonego ciasta
2. Na czym polega zjawisko dyfuzji, polega na przemieszczeniu się równomiernie cząsteczek w określonej substancji np. cząsteczki zapachowe perfum przechodzą pomiędzy cząsteczkami powietrza.

27 3 27