Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:31:19+01:00
Odp.
P4O10+12NaOH=4Na3PO4+6H2O-fosforan (V) sodu.
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T15:39:48+01:00
Nie powiedziałeś, jakiego tlenku... Są 3.
1) P₂O₃ + 6NaOH→ 2Na₃PO₃ + 3 H₂O
tlenek fosforu (III) + wodorotlenek sodu → fosforan(III) sodu + woda

2)P₂O₅ + 6NaOH→ 2Na₃PO₄ + 3 H₂O
pięciotlenek fosforu + wodorotlenek sodu → fosforan(V) sodu + woda

3) P₄O₁₀ + 12 NaOH→ 4 Na₃PO₄ + 6 H₂O
dekatlenek fosforu +wodorotlenek sodu → fosforan(V) sodu + woda
3 5 3