Odpowiedzi

2010-03-24T15:34:46+01:00
2010-03-24T15:34:49+01:00
X = 7y
x + 20 = 2 * (y + 20)
x + 20 = 2y + 40
7y + 20 = 2y + 40
5y = 20 /: 5
y = 4

x = 7 * 4
x = 28
Pani ma 28 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:37:50+01:00
Teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki. Za 20 lat
będę od niej dwa razy starsza- powiedziała pewna pani. Ile lat ma ta pani?

x- wiek pani
y- wiek córki

x = 7y
x + 20 = 2 * (y + 20)
x + 20 = 2y + 40
7y + 20 = 2y + 40
5y = 20 /: 5
y = 4

x = 7 * 4
x = 28
y= 4
Odp.: Pani ma 28 lat.