-Dziadku, ile masz lat?
-Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi, a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi.
-A ciocia Asia ile ma lat?
-Jest 2 razy starsza od Jurka.
-A ile lat ma stryjenka Michasia?
-Jest 3 razy starsza od Jurka.
-A Jurek ile ma lat?
-To już oblicz sobie sama.

Ile lat ma Jurek? Ile lat ma dziadek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:32:49+01:00
X-wiek Jurka
2x-wiek cioci Asi
3x-wiek Marysi
3x-20-wiek dzidka
2x+10-wiek dziadka

2x+10=3x-20
x+30
3*30-20=90-20=70

Odp. Jurek ma 30 lat ,dzidek 70
2 2 2
2010-03-24T15:34:15+01:00
X-wiek dziadka
y-wiek Jurka

x-10-wiek cioci Asi
x+20-wiek stryjenki Michasi

x+20=3y- stryjenka Michasia jest 3 razy starsza od Jurka

x-10=2y- ciocia Asia jest 2 razy starsza od Jurka
x=2y+10

podstawiamy pod x
2y+10+20=3y
2y-3y=-20-10
-y=-30/:(-1)
y=30-wiek Jurka

2*30=60-wiek cioci Asi
x-10=60
x=60+10
x=70-wiek dziadka

3*30=90-wiek stryjenki Michasi

x+20=90
x=90-20
x=70-wiek dziadka


odp.Jurek ma 30 lat,a dziadek ma 70 lat
1 5 1