Świeże grzyby zawierają ok. 90% wody a suche 12% wody.Ile kg grzybów suchych można otrzymać z 22 kg świeżych.

Wskazówka: Świeże grzyby zawierają 10% suchej masy, a grzyby suche zawierają 88 % suchej masy. Przez suchą masę rozumiemy grzyby zupełnie pozbawione wody a więc takie które nie istnieją.



Proszęęę too pillne ;))

2

Odpowiedzi

2010-03-24T15:56:28+01:00
90%-12%=78%
22-(22*78÷100)=22-17,16=4,84
Odp. Otrzymamy 4,84kg grzybów suchych.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T15:56:59+01:00
22kg-100%
x-90%
x=19,8kg
22-19,8=2,2
2,2-100%
x-88%
x=1,76kg.
1 1 1