Jaka jest pojemność [ w litrach ] naczynia w kształcie graniastosłupa , którego wysokość ma 20 cm a podstawą jest :
a. prostokąt o bokach długości 12 cm na 0,8 dm ?
b.trójkąt o podstawie 2,5 dm i wysokości 1,6 dm ?
c.równoległobok o wymiarach 1,5 dm i wysokością 8 cm ?
d.kwadrat o boku 4,5 cm ?
e. romb o przekątnych 60 mm i 85 mm ?








2

Odpowiedzi

2010-03-24T16:08:00+01:00
A) Pp = 12 cm x 8 cm = 96 cm [ kwadratowych ]
V = 96 cm [ kwadratowych ] x 20 cm = 1920 cm [ sześcienne ] = 1,92 dm [ sześciennego ] = 1,92l
b) Pp = 2,5 dm x 1,6 dm = 2 dm [ kwadratowe ]
V = 2 dm [ kwadratowe ] x 2dm = 4dm [ sześcienne ] = 4l
c) Pp = 15 cm x 8 cm = 120 cm [ kwadratowych ]
V = 120 cm [ kwadratowych ] x 20 cm = 2400 cm [ sześcienne ] = 2,4 dm [ sześciennego ] = 2,4l
d) Pp = 4,5 cm x 4,5 cm = 20,25 cm [ kwadratowego ]
V = 20,25 cm [ kwadratowych ] x 20 = 405 cm [ sześciennych ] = 0,405 dm [ sześciennego ] = 0,405l
e) Pp = 6cm x 8,5 cm : 2 = 25,5 cm [ kwadratowego ]
V = 25,5 cm [ kwadratowego ] x 20 cm = 510 cm [ sześciennych ] = 0,510 dm [ sześciennych ] = 0,510l



+ mam nadzieję , że pomogłam ; - )
62 4 62
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:13:19+01:00
A)
a=12 cm
b=0,8dm=8cm
H=20cm
V=12*8*20
V=1920 cm³
1 l = 1 000 cm³
1920:1000=1,92 l
b)
a=2,5 dm
h=1,6 dm
H=20cm=2 dm
V=0,5*2,5*1,6*2
V=4 dm³
1 l = 1 dm³
4 dm³= 4 l
c)
a=1,5 dm=15cm
h=8 cm
H=20cm
V=15*8*20
V=2400 cm³
1 l = 1000cm³
2400 cm³=2,4 l
d)
a=4,5 cm
H=20 cm
V=4,5*4,5*20
V=405 cm³
1 l = 1000cm³
405 cm³=0,405 l
e)
e=60mm=6cm
f=85mm=8,5cm
H=20 cm
V=0,5*6*8,5*20
V=510 cm³
510 cm³=0,51 l
138 3 138