Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T15:59:10+01:00
Zad.1.ODPOWIEDŹ DO ZADANIA

M(OH)2-wzór ogólny
gdzie:
M- metal aktywny

m O2 = 16u x 2 = 32u
m H2= 1u x 2 = 2 u
32u+2u=34u

74u-34u= 40u
Metalem o masie atomowej 40 u jest wapn.

Ca + 2H2O -> Ca(OH)2 + H2( w postaci gazowej-strzałka w góre)
POZDRAWIAM. :-)
1 5 1
2010-03-24T16:05:36+01:00
X - poszukiwany metal

Wzór wodorotlenku :
X(OH)₂ = 74u
X + (16u + 1u) * 2 = 74u
X + 34u = 74u
X = 74u - 34u
X = 40u

Masę atomową 40u posiada wapń (Ca)
Jest to II wartościowy metal
oto reakcja z wodą:
Ca + 2H₂O ---> Ca(OH)₂ + H₂ ( i strzałka to góry )

;-))
1 5 1