W Budynku na 2 pietrze wybuch pożar. istnieje tylko jedna możliwość ewakuacji ludzi - po drabinie,która trzeba postawić na zewnątrz budynku w odległości 2m od niego i oprzeć ja o mur na wysokość 5m,Jaką długość musi mieć drabina?

Najlepiej z obliczeniami :)
Pozdrawiam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T22:00:21+01:00
2² + 5² = c²
4 + 25 = c²
c² = 29
c = √29

jakbyś nie wiedział/a co i jak to pisz pw
2009-10-28T22:20:21+01:00
Budynek to pionowa przyprostokątna poziom ziemi od budunku to druga,a drabina to przeciwprostokątna trójkata prostok. z pitagorasa c²=a²+b² c²=5²+2² c²=25+4 c=√29 ≈5,39m tyle około musi miec ta drabina