Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:03:52+01:00
Skóra człowieka:
-mechaniczna osłona i obrona organizmu głównie przed drobnoustrojami chorobotwórczymi
-percepcja (odbiór) bodźców ze środowiska zewnętrznego (dotyk, ból, ciepło, zimno) poprzez receptory w skórze i naskórku,
-gospodarka tłuszczowa,
2010-03-24T16:04:30+01:00
Ochronna, unieszkodliwia drobnoustroje, bierze udział w procesach termoregulacyjnych, uniemożliwia parowanie potu, stanowi izolacje cieplną, siedlisko niektórych zmysłow, wytwarza witaminę D3, reguluje gospodarkę wodną i mineralną
Ps.nawet troche więcej niż3 ;) ;P
2010-03-24T16:06:07+01:00
1. ochrona- zapobieganie wnikaniu do wnętrza ciała szkodliwych substancji lub pasożytów , ochrona przed promieniowaniem UV, zabezpieczenie przed urazami mechanicznymi
2. termoregulacja-wydzielanie potu
3.wymiana gazowa-pobieranie tlenu i usuwanie dwutlenku węgla