Obliczcie Pliss Dam NAJ :)
1.Zredukuj wyrazy podobne i oblicz wartosć wyrażenia:
a)-5t+t-6-7t+8t+2+2t dla t = -3,2
b)-7x+6y+3x-2y+x-3y dla x = -2\3 i y = 4\7
2.Przekształć ilorazy:
a) (2x+8):(-2)
b) (a-10):5
c) 9x-7y-3\3
d) (-4z-2t):1\2
* " \ " -to jest kreska ułamkowa :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:21:30+01:00
A)-5t+t-6-7t+8t+2+2t dla t = -3,2
-t-4=-3,2-4=-7,2
b)-7x+6y+3x-2y+x-3y dla x = -2\3 i y = 4\7
-3x+y=-3*(-⅔)+4\7=2+4\7=28/7

a) (2x+8):(-2)= -x-4
b) (a-10):5=⅕a-2
d) (-4z-2t):1\2=-2z-t
3 4 3
2010-03-24T17:00:46+01:00
1.
a)-5t+t-6-7t+8t+2+2t = -t - 4 = -(-3,2) - 4 = 3,2 - 4 = -0,8
b)-7x+6y+3x-2y+x-3y = -3x + y = -(-2/3) + 4/7 = 2/3 + 4/7 = 1 i 5/21
2 3 2