Odpowiedzi

2010-03-24T16:16:28+01:00
1. Sa odporne na brak wody i chlod, gdzie inne rosliny nie bylyby w stanie zyc. Ich nasiona sa pozywieniem dla zwierzat. Sa tez pozyteczne dla czlowieka, w wiosne pochlaniaja duza ilosc wody pochodzacej z rozstopionego sniegu i zapobiegaja powodziom

2.

a) Grab zwyczajny - wyroznia sie charakterystyczna kora i licznymi podluznymi smugami
b) Jesion wyniosly - Jego rozlozysta korona osiaga do 40 metrow wysokosci

c) Olsza czarna- ma ciemnoszary pien i spekana kore
d) Lipa drobnolistna- wytwarza charakterystyczne kuliste owocce w postaci orzeszkow wyposazone w aparat lotny.

e) Topola osika- jej liscie sa osadzone na cienkich ogonkach
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:24:40+01:00
1.
+ są surowcem do produkcji mebli i materiałów budowlanych oraz produkcji papieru.
+ są wykorzystywane w przemyśle perfumeryjnym i farmaceutycznym.
+ zapobiegają lawinom i osuwaniu się ziemi.
+ niektóre rośliny szpilkowe są wykorzystywane do umacniania wydm, głównie nadmorskich.
+ są hodowane jako rośliny ozdobne.

2.
Jałowiec - Ma krótkie, sztywne i ostre szpilki wyrastające w okółkach. Niebieskoczarne szyszkojagody powstają ze zrośnięcia się mięsistych łusek nasiennych.

Sosna limba - Długie szpilki wyrastające po 5 z krótkopędów. Szyszki mają jajowaty kształt.

Modrzew europejski - Ma miękkie, opadające na zimę szpilki wyrastające z krótkopędów w pęczkach. Jego drobne, jajowate szyszki są wzniesione.

Świerk pospolity - Szpilki są ostro zakończone. Szyszki podłużne, zwisające, po dojrzeniu opadają w całości.

Jodła pospolita - Ma płaskie i tępe szpilki mające dwa jasne paski po spodniej stronie. Szyszki są wzniesione, po dojrzeniu rozpadają się na łuski.


Pozdrawiam:)