Rozwiąz zadania z rownaniami:
zad.1
najmniejsz ptak jest o 0,9g lzejszy od piłeczki pinpongowej. Dwa takie ptaki sa tylko o 0,7g cięższe od piłeczki. ile wazy najmniejszy ptak??




zad2
Najwyzszy szczyt Polski, Rysy jest 0 512m wyzszy od Kasprowego Wierchu. Kasprowy jest o 1005m wyższy od Trzech Koron, a gdyby Trzy Korony były nawet dwa razy wyższe to i tak brakowałoby im 535m do wwysokosci rysów. Jaką wysokość mają wymienione góry???
Sprawdz na mapie czy otrzymałes dobre wyniki!


Uwaga do zadania:
W zadaniu mowa jest o wysokosciach ponad poziomem morza a nie o wysokosciach wzglednych (od podnoza gory)



z góry dziex za odpowiedz

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:20:25+01:00
Zadanie 1

piłeczka ping-pong'owa - x
ptak - x-0,9

2(x-0,9) = x+0,7
2x-1,8 = x+0,7
2x-x = 0,7+1,8
x = 2,5

piłeczka - 2,5g
ptak - 2,5-0,9 = 1,6g


zadanie 2

Trzy Korony - x
Kasprowy Wierch - x+1005
Rysy - x+1005+512 = x+1517

2x+535 = x+1517
2x-x = 1517-535
x = 982

Trzy Korony - 982
Kasprowy Wierch - 982+1005 = 1987
Rysy - 982+1517 = 2499
3 5 3
2010-03-24T16:26:04+01:00
Zad 1.
piłeczka- x
ptak- x-0,9g
2(x-0,9g)= 0,7g +x
2x - 1,8g= 0,7g +x
2x-x= 0,7g +1,8g
x=2,5g -piłeczka
2,5g-0,9g=1,6g
Odp.Najmniejszy ptak waży 1,6g.

zad 2.
Kasprowy Wierch-x
Rysy-x+512m
Trzy korony-x-1005m

2(x-1005m)+535m = x+512m
2x-2010m+ 535m= x+512m
2x-x= 512m+2010m-535m
x=1987m- Kasprowy Wierch

1987m + 512m= 2499m -Rysy
1987m-1005m= 982m - Trzy Korony


1 4 1
2010-03-24T16:28:39+01:00
1.
x- waga piłeczki
y - waga ptaka

x-0,9=y
2y=x+0,7

2*(x-0,9)=x+0,7
2x-1,8=x+0,7 obustronnie -x
x-1,8=0,7 obustronnie +1,8
x=2,5 [g]
y=2,5-0,9=1,6 [g]

Najmniejszy ptak waży 1,6g.

2.
x-Rysy
y- Kasprowy Wierch
z- Trzy Korony

x-512=y podstawiamy do:
y-1005=z
x-535=2z stąd: x=2z+535

x-512-1005=z
x-1517=z
2z+535-1517=z
2z-982=z obustronnie -z
z-982=0 obustronnie + 982
z=982
x=2*982+535=1964+535=2499
y=2499-521=1987

Rysy:2499
Kasprowy Wierch: 1987
Trzy Korony: 982