Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:34:46+01:00
`Główne strefy sejsmiczne Ziemi :
- wokółpacyficzna.
- alpejsko-himalajska obejmująca strefę fałdowań alpejskich od Azorów przez Włochy, Grecję, Turcję, Iran, Afganistan, Himalaje aż po Indonezję,
- grzbietów śródoceanicznych i ryftów kontynentalnych (np. Wielkie Rowy Afrykańskie, ryft Bajkału i inne),
- wewnątrzpłytowe - związane z głębokimi uskokami wewnątrzpłytowymi.

~ pozdrawiam ;].
2010-03-24T17:27:08+01:00
Pacyficzny pierścień ognia; Ameryka N - uskok san andreas, ameryka środkowa, Ameryka S - wzdłuż chile i peru; indonezja, japonia. (ew. Karaiby.) Obszary morza śródziemnego; grecja, włochy, hiszpania. Himalaje.